Паўтараем вывучанае 7 клас

 ПАЎТАРАЕМ:

* Займеннік, роля займеннікаў у маўленні

*Разрады займеннікаў. Асабовыя займеннікі. Азначальныя і ўказальныя займеннікі

*Скланенне, ужыванне і правапіс колькасных і парадкавых, дробавых і зборных лічэбнікаў


Прачытайце тэкст.

Цырк у Мінску існаваў даўно. Яшчэ ў канцы 18 стагоддзя трупа цыркачоў раскінула ў горадзе палатняны шацёр і забаўляла публіку. Потым на Рэспубліканскай вуліцы каля пажарнага дэпо пабудавалі драўляны цырк-шапіто пад брызентавым купалам. Пасля яго перанеслі ў парк імя Горкага.

Калі пачалася вайна, у першы ж варожы налёт бомбы былі скінуты і на будынак цырка. Стары служачы цырка Сідоркін, не шкадуючы сябе, прарваўся праз агонь на канюшню, перарэзаў рамяні і вывеў усіх коней. Потым выпусціў з клетак марскіх ільвоў і загнаў іх у Свіслач. Там яны ратаваліся ад новай бамбёжкі.

Пасля вайны зноў пабудавалі часовы шацёр. А ў 1959 годзе – будынак, які стаіць і сёння, і гасцініцу для артыстаў (Паводле У. Юрэвіча).

 

Выканайце заданні.

1. Выпішыце з тэксту выдзеленыя спалучэнні слоў. Лікі запішыце словамі.

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

2. Да парадкавага лічэбніка, ужытага ў апошнім сказе тэксту, падбярыце адпаведны колькасны лічэбнік. Праскланяйце яго.

Н. __________________________________________________________________

Р. __________________________________________________________________

Д. __________________________________________________________________

В. __________________________________________________________________

Т. __________________________________________________________________

М. __________________________________________________________________

3. Падкрэсліце назоўнікі, якія могуць спалучацца з лічэбнікам двое:

а) будынкі                                    г) артысты

б) коні                                          д) цыркачы

в) ільвы

4. Знайдзіце ў першым абзацы тэксту займеннік. Запішыце яго ў пачатковай форме. Вызначце разрад паводле значэння.

Займеннік __________________. Разрад ____________________________.

5. Выпішыце з другога абзаца тэксту ўсе займеннікі. Падкрэсліце займеннік, які не мае формы назоўнага склону.

____________________________________________________________________

6. Зрабіце марфалагічны разбор займенніка, ужытага ў апошнім сказе тэксту.

__________ – займеннік; п. ф. – __________; разрад паводле значэння (асабовы / зваротны / прыналежны / указальны / азначальны / пытальны / адносны / няпэўны / адмоўны) – ____________________; _____ скл., _____ р., _____ л.; у сказе – ____________________.